6 Şubat 2014 Perşembe

Bu Aralar

Anladım ki anneysen hasta olunca raporlu/izinli bile olsan yatış yok.. Geçen hafta izinliydim, annemler gelecekti, bir sürü yer gezecektik, neyse ilk darbeyi aşırı soğruklardan aldım, otur dedi bu havada nereye gidiyorsun. Neyse dinlemedim gezeyim dedim hani izinliyim ya, derken şu ortalıkta gezinen ateşli gripten oldum. Allah'ım bu nasıl birşey yaa, sırtın titrer, donarsın, ateş ölçer bip bip ateşin var diye öter, inanılmaz bir halsizlik, iştahsızlık, ağrı, sızı, serumlar.. Resmen inleyerek yattım yani yatmaya çalıştım, ağzımda iki maske, tepemde yorgan ve Ege Demir.. Kesinlikle bırakmıyor beni, ayrılmak istemiyor hatta yatmamı da istemiyor, oğlum git, yook, neyse gitmedi, ben 1 en fazla 1buçuk günü kaçamak yatışlarla geçirdikten sonra gün sonunda dimdik ayaktaydım çünkü hastalık oğluma da geçmiş hatta onda daha ağır seyrediyordu, ben 1 kere acile gitmişken onun için 3defa gittik, minicik elinin üzerinden serum yedi yavrum, ateş 3 tam gün sürdü, hatta sonrasında da ara ara ateşi çıktı ama o ilk 3 gün 39 - 39.5 lerde gezinen ateş, İbufen le azalıp ilacın etkisi biter bitmez tekrar tavan yapıyordu. 

Eskiden hastalanmanın keyifli tarafı da vardı, evde 2 gün meyvelerle tv başında yan gelip yatmak, şimdi hasta olunca raporsuz atlatmaya çalışıyorum, zira evde yatmaya da izin yok, bir de çocuk da kaparsa hayat çok beter oluyor. Neyse ben atlattım, Ege Demir de iyileşme dönemindeymiş, ama bir de kurup'umuz var, 0-6 yaş çocuklarda görülen havadan virüs yoluyla kapılan bir hastalık. Köpek havlaması gibi yada boğazına bilye kaçmış gibi öksürük, sanırım halk arasında başka bir adı da vardı. İlk olduğunda 5 aylıktı ve çok korkmuştuk. Ses tellerinde oluşan ödem yüzünden o şekilde öksürüyor, ödem aniden şişebilir ve nefes alamayabilirmiş kuruplu çocuk. Soğuk hava tek çözümü. Defalarca acilde soğuk hava aldık, hatta yazın tatile giderken arada Ege Üniversitesinin aciline bile iki ziyaretimiz olmuştu, düşünün yaz tatiline gidiyoruz. Tabii almak hiç kolay değil, Ege Demir ortalığı yıkıyor, resmen yıkıyor, o öyle yaptıkça zorlamak hiç hoşuma gitmiyor ama malesef tek yolu bu. Eve de makinadan aldık, adı ev tipi nebulizatör olarak geçiyor, içine serum fizyolojik, ventolin gibi ilaçlar konuyor. ilk başlarda acile göre nispeten daha kolaydı ama geçen gece yaparken anladım ki artık istemediği birşeyi yapamayacağız. Oturtamadığımız gibi bir de makinanın ilaç haznesini açıp ilacı döktü, garantiye aldı kendini yani:) Neyse doktordan aldığımız yeni taktiği uyguladık dün gece, çadırının içine ilaçlı buharı doldurup sonra onu içeride kitap okuma bahanesiyle tutttum, çok faydalı gelmedi bana ama çaresizlikten yaptık işte.. Bizde durumlar böyle..

Konuyla ilgili ekleyecek fotoğraf yok ama geçen haftalarda yaptığımız ve çok eğlendiğimiz bir unlu oyunlarımızdan birinin fotoğrafları gelsin. Çoğu kişi biliyordur moon sand olarak geçiyor, un ve bebe yağından yapılıyor, yanılmıyorsam 4-5 fincan una, 1fincan bebe yağı koymuştum, renk için de kakao kullandım. Kıvamı kum gibi oluyor.

Şirinler köpekleri ve arabalarıyla beraber parka giderler..

Çok eğlenirler..

Ama her tarafları kum olmuştur..

Yıkanmaları gerekmektedir..

Mis gibi olurlar..

Hasta olmamak için de hemencecik kurulanırlar:)

Başka bir hikayede görününceye dek hoşçakalın:)




17 yorum:

  1. Geçmiş olsun Tuğbacım. uzun zamandır yazılarını görmüyordum merak etmişim seni. Ege Demir büyümüş maşallah çok tatlı olmuş..
    Dediğin gibi anneler hasta olmasın yoksa çok daha kötü oluyo :(
    sağlıcakla kalın.. öpüyorum çok

    YanıtlaSil
  2. Çok geçmiş olsun :( İnşallah en kısa sürede iyileşir Ege Demir'de....
    Maşallah çok tatlı olmuş ama. Saçlar süper özellikle..

    YanıtlaSil
  3. massallah buyumus ,sende ıyısın ınsallah uzun zamandır yoktunuz ortalarda
    opuyorum sizi

    YanıtlaSil
  4. çok geçmiş olsun... çocuklar küçükken evde dinlenmek gibi bir ihtimal yok maalesef... ama olsun, yeter ki çocuklarımız sağlıklı olsun...

    YanıtlaSil
  5. Ege Demirrr seni yerim kuzucuk:))Çok tatlı oldu Tuğba maşallah:)Saçlar bomba,çok tarz:)Seninki kum havuzu sevmiş bak aferin ne güzel:)Tekrar geçmiş olsun canım,evden ırak olsun bir daha,hatta ülkeden gitsin şu virüsler,kim attıysa artık:((Öpüyorum sizi:)

    YanıtlaSil
  6. Ayyy çok geçmiş olsun, bu kış herkesi kırdı geçirdi bu hastalık maalesef :( benher sabah aç karnına andız pekmezi içiriyorum bir kaşık çok faydasını gördük bu kış.Hatta geçenlerde blogda da yazdım herkese faydası olsun diye :)

    YanıtlaSil
  7. Çok geçmiş olsun ikinize de canım.Maşallah Ege Demir çok büyümüş:) Saçları harika:)

    YanıtlaSil
  8. çok geçmiş olsun. Çok doğru anne iken hastalanmak bile lüks.

    YanıtlaSil
  9. Ahh Tuğbacım
    Size de çook geçmiş olsun...
    Biz galiba çocuklar büyüyünce dinleneceğiz. Hasta olmasınlar olmayalım da dinlenmeyelim!!
    Saçlarına bayıldım Ege'nin.. Yakışıklı çocuğuumm... Çok öptüm sizi beeeen

    YanıtlaSil
  10. Selam,blogumdaki geçici arızadan dolayı yazılarımı http://tubannege.blogspot.com üzerinden link vererek paylaşacağım.Bu yorumu üye olmak isteyen tüm arkadaşlarıma gönderiyorum.Sevgilerimle,Tuba

    YanıtlaSil
  11. Hastalık anneye haram Tuğbacım :(
    En fenası da çocukların hasta olması. Demek Ege'de de krups var. Ali Deniz'de de oldu birkaç kez ama şükürler olsun uzun zamandır yok. İlk seferinde çok korkmuştuk, boğazına bişey kaçmış gibi, ya da yavru köpek hırıltısı gibiydi, çok fenaydı çook ama doktorumuz çok rahatlatmıştı bizi, korkulacak bişey yok demişti, o anda derin dondurucuyu açıp soğuk hava solutmalıymışız, ya da hava soğuksa pencereyi...
    İkinize de çok geçmiş olsun canım, Allah tekrarından saklasın, öperim çok...
    Böyle resimli, güzel hikayeleriniz bol olsun bir de :)

    YanıtlaSil
  12. Anneligin tatili yok gercekten. Bende kızımı büyütup onunla boyle eglenmek istiyorum

    YanıtlaSil
  13. geçmiş olsun. şimdi iyi misiniz.

    şirinler ve çokoyu yerler yerler :)

    YanıtlaSil
  14. çok geçmişşş olsun. Napcan anne olunca hasta olmak lüks

    YanıtlaSil
  15. bloğumda çekiliş var beklerim canım

    YanıtlaSil
  16. Annelik zor zanaat..iç sızısı, kalp ağrısı...bir o kadar heyecan dolu, mutluluk pınarı
    Geçmişler olsun bir daha olmasın...uzak dursun hastalıklar..
    Çok sevgiler cnm

    YanıtlaSil
  17. Anneysen hasta olamazdın tuğbacım:)) bunu anladık...işk toparlanan ya da sürünerek toparlanan ben oluyorum...allah uzun ömür verdin tabi bu da ayrı durum...ege demir maşallah büyümüş
    Sevgiler öpücükler ikinize de

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...