25 Temmuz 2012 Çarşamba

Oldu da Bitti Maşallah

Tarih 09.06.2012…
Oğlum büyümüş de sünnetler olmuş, annesinin minik kuzusu abicik olmuş:)
Sünnetimiz Medical Park Göztepe’de Mustafa Akman tarafından yapıldı. Kendisi çok ilgili bir doktor. 1 hafta sonra sorun var sanıp göstermek için geldiğimizde de çok ilgilendi, sağolsun. Önce uyuşturmak için iğne yapıldı. O sırada çok az ağlar gibi oldu, hemen sustu. Sonra sünnet masasına yatırdılar, minik bir perde çekildi göğsünden yukarı, aynı sezeryandaki gibi. Babası bir elinden, ben bir elinden tuttuk. Hatta bana sandalye bile verildi oturmam için. Ben bakamasam da babası sürekli izledi. Bizim minik, agucuklar yaparken işlem tamamlandıJ Doktor krem sürüp gazlı bez koydu ama bize altını değiştirirken gazlı bezi çıkarmamızı ve bir daha yenisini koymamamızı söyledi. Her alt değiştirmede Terramycin göz merhemi sürmemizi söyledi. 1grmlık minik bir antibakteriyel krem bu, ilk önce 3 kutu almıştık, sonradan 4 kutu, en son yine bir 3 kutu daha aldık. Bu kadar fazla tüketilmesinin sebebi, pipinin her tarafına açık kalmayacak şekilde daireler çizerek sürülmesinin gerekmesi. Bezini çok bol takıp, sık değiştirdik. Birkaç gün sonra ciddi oranda, 1 hafta sonra da neredeyse tamamen iyileşti.
Doğumdan önce sünnetini, yeni doğduğunda hastaneden çıkmadan mı yaptırsak diye düşündük ama sarılık yakamıza yapışınca çok da aklımıza gelmedi. Zaten sonradan şöyle 1 ay falan geçince yaptırmak daha iyi bence çünkü yenidoğmuş bebeği henüz tanımıyorsun, ağlayınca gazı mı var, uykusu mu var, karnı mı acıkmış daha çok iyi anlayamamışken bir de işin içine sünnet girerse, ne sebeple ağladığı hepten karışabilir. Çok da beklememek gerekir çünkü 6. aya kadar lokal anesteziyle, 6. aydan sonra genel anesteziyle yapılıyor, bebeğin boşu boşuna bayıltılmasına gerek yok bence.
Sünnetten sonra bizim bebiş çok sorun yaratmadı. Eve gelince iğnenin etkisi bittiğinde ilk 2 çişinde aşırı derecede ağlaması dışında herhangi bir olumsuzluk yaşamadık. 2.si emerken oldu, çocuk resmen çıldırdı, zor susturduk. Ama sonra bir sıkıntı olmadı.
Maşallah yazısı da saten kurdela üzerine pullar dikilmek suretiyle tarafımdan yapıldı:) Maşallah maşallah, nazar da değmez inşallah...




5 yorum:

  1. Maşallah nazar değmesin sünnetlikleri çok yakışmış bebişine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım, Allah tüm erkek annelerine bugünleri nasip etsin:)

      Sil
  2. çok iyi düşünmüşsünüz bu resimlerde benim egeme çok benziyor aynı aylık bir resmini eklerim bloğuma bakarsınız isterseniz ben egeyi 2 buçuk yaşında sünnet ettirdim tamamen bayıltılar zor oldu bizim için yeni doğan sünnetiniduyduğumda ege 6 aylıkdı ve çok hareketliydi kıyamadım 2 buçuk yaşında mecbur kaldık yaptırdık sünnet ne kadar erken olursa çocuğun gelişimine de etkisi oluyor bence

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten zor olmuştur, büyüdükçe daha çok anlar çünkü. Kıyamam ben adaşımıza, sünnet olmuş ona da kocaman bir maşallah:) Resmine bakmak isterim ama isminize tıklayınca bloğunuza erişemedim, o yüzden başka bir yorumda tam adresi yazarsanız, ziyerete geleceğim, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. egemelih.blogspot.com/2012/11/oglum-ve-ben.html
    evet zor oldu ama şimdi iyi bana doğum yaptığımda çektiğim acılar hiç geldi

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...